Mönsterås - Madesjö b 5-2 (1-0)

Detta kan säkert låta som ett referat av en förlorare men siffrorna speglar inte riktigt matchen enligt min mening.

Första halvlek vi sätte fart från början och hålle bollen på deras planhalva. Mönsterås arbetar sig in i matchen och det är kamp 45 min, som jag ändå känner vi har under kontroll. Vi skapar både ett par riktigt bra chanser och en del halvchanser. Tyvärr är vi tillbaka i vår svårhet att göra mål. I slutet på första lägger de av ett skott på en hörnretur 1-0, vilket står sig till pausen.

Vi går ut i andra med att det här ska vi vända men då smäller det 3 gånger om på 10 min. Lite enkla mistag av oss i försvaret och särskilt min egen del, riktigt besviken på mig själv, samtidigt som bollen studsar deras väg.
Vi flyttar fram folk men precis då gör de 5-0 och då går luften lite ur oss. Vi fortsätter kriga trotts nederlaget. med ca 15 min kvar får vi straff som Abbe sätter nere vid stolpen. Vi lyckas sen även göra 5-2 genom Erre (tror jag).
Beröm till Mickis som sprang och var överallt i 92 min och vann de flesta närkamperna.

Positiv i detta är att vi kämpar på stenhårt ända till slutsignal, trots resultatet, det ska vi verkligen ta med oss.
Tyvärr lägger vi lite väl mycket energi på fel saker när det börja gå dåligt.

Nu är det bara att ransaka sig, själv gå igenom de bra och dåliga och sen ladda om inför nästa helg.
Detta var inte bästa dag...

Mönsterås spelar sitt spel bra. Backa hem med nio spelar och ligger och kör på kontringar, med ett par tre snabba offensiva spelare. Tror de kan skapa problem för fler lag.
Oavgjort hade verkligen inte varit orättvis, men det är ett spel och allt kan hända.

Här kan ni läs Mönsteråsbloggen, tror det är någon involverad i deras lag som skrivit.
Är även ett par bilder.

Dagen konstiga varning. Sheida har tjabbat lite under matchen, men i detta läget så pratar hon med holm och säger något i stil med om hon ska fortsätta käpa i ett läge så måste vi fylla på upp med, GULT KORT???
Sen efter match vill hon veta varför hon blev vanad men troligen har han själv inte en aning och vägra säga något, så då lyckas han antagligen höra något, GULT KORT = Rött Kort
Okej att man blir vanad men kan ju vara bra med en anledning??

2 kommentarer

Mönsteråsbloggar´n (Mönsterås GIF)

30 Apr 2012 08:57

Jag undrade också varför er tjej fick varning. Med reservation för att ha hört fel så tyckte jag att hon avslutade med något i stil med att "...fyll på så kanske vi kan få en straff". Jag vet inte om det kan ge gult kort att prata om straff på det sättet. Som sagt...jag kan ha hört fel.

Erika

30 Apr 2012 19:04

Ja vi är lika förvirrade och eftersom han vägra säga vad anledningen var eller vad hon sakt, så är det svårt ta till sig. Fast var ju mycket gnäll över hela planen så tror bara han var trött på det hela och sen måste han hört fel, för hon prata till oss i vårt lag och sa inget konstigt just då

Kommentera

Publiceras ej