Kollat upp lite inför Lidingöloppet. Lasse och jag har ju inte seedat oss, så vi startar i nr 10, det sista. Var ett lopp i kalmar, men när jag kollade i våras var det inte satt något datum och nästa gång hade det varit. Har inte oroat mig så mycket att start sist, tills idag....
Trodde såklart att starten är som Vasaloppet att man står efter varandra i olika grupper och att starten går SAMTIDIGT, men nej inte Stockholmarna bestämmer. Eliten drar iväg 12.30 och vi startar 14.00... Grejen är att det finns stopptider så nu blir att eliten som springer på 1,5 h ungefär de har 5,5 h och vi som startar sis och de som behöver mest tid har bara 4 h!
 
Nu tänker ni säkert, skärp dig, det är ju bara 3 mil!! Men folk har verkligen skrämt upp mig inför alla Abborrebackar och alla andra backar, så tror det lär blir jäkligt tuff. Plus att de som sprungit säger att Lidingöloppet är värre än ett marathon (42km). Fast räknade lite på och är okej om man håller snitt på 8-9 min/km, så det ska nog gå.
 
Något annat som talar emot mig är att jag varit sjuk inför alla klassikermomenten, så har ju sagt att jag i princip skulle gå runt, för i mål ska jag i alla fall!  
Vet inte heller riktigt vad mina knän kommer tycka om att springa 3 mil... men men får nog bli lite pass i Svartbäcksmåla framöver, rullskidorna få stå åt sidan.
 
Vi har ju ett annat lite bekymmer med, vi behöver ju ha med oss en supporter. Någon som kan ta kort och lite sådant. På alla andra moment har antingen Lasse pappa eller mamma varit med. Vi får se hur det blir nu. Är ju ändå efter detta som vi har gjort klassikern (räkna med att jag ta mig i mål). Och det lär dröja innan den görs igen. Kändes ganska meningslös att åka 50 mil enkel resa för att simma en timme. Fast vi är ju 25 år nu så har skojat om att vi ska göra det igen när vi fylller 50! Den som lever få se.
 
 

Kommentera

Publiceras ej