Sitter och bölar lite framför Svenska Hjältar-galan
Vilka människor det finns!
Värld är inte bara elände, skönt att veta.
 
Är så känslig av mig, gråter alltid när det är sorgligt.
Ni kanske undra då hur det går med alla situationer på jobbet,
kan ju inte ställa mig att gråta så fort det händer något ledsamt.
På jobbet går jag in i min roll som brandman.
Självklart bryr jag mig,
men jag får då full fokus på att försöka hjälpa, göra allt jag kan för den drabbade.
Hinner nog inte tänka så mycket känslor i dom situationerna och tur är väl det.
 
Husköpet har smält lite, känner verkligen att jag är glad.
Har man ett vardagsrum som är så fullt att du knappt ta dig in i än mindre sitta i soffan och samtidigt se tv...
Då kan du inte vara annat när du veta att du snart ha dubbelt så mycket boyta+garage+förråd.
Inte tre trappor upp till ytterdörren och kanske bäst av allt, bilen utanför dörren:)
 
Igår var jag ute på första riktiga skidpasset(inne i tunneln är ju inte samma sak).
Eftersom jag inte är 100% bra från förkylning så blev det ett kort långsamt pass.
Var ju lite orolig att jag skulle känna något i armbågarna, men det gjorde jag inte så det var förhoppningsvis bara överansträngning och inget som kommer ge några större problem.
Svår vallat var det först inget fäste alls sen smetade jag på något annat och då frös fast snö under, men det var så det gick åka och jag kunde nog ha hållt på mycket längre.
En skön tur med helt okej spår :)
Känner att jag är starkare denna vintern.
Ska bli kul att se vad det räcker till på en tävling
 
Som sagt hela denna veckan bli lugn. Inte alls de tränings timmar jag brukar och vill, men det är bara att lyssna på kroppen, för den står alltid som segrare även om man krigar emot.
Ja jag är sjuk mycket, förkyldningar mest.
Skulle vara mer än tacksam om jag kom till någon som engagerade sig, men det är ju inte läkarnas i Nybros specialitet. Hos dom får man betala, sen får man gå in och bli hånad, och kanske få ut någon medicin. Måste byta vårdenhet finns ju faktiskt mer än en.
 
Nu hoppas jag hålla mig så pigg att det kan bli ett par härliga dagar i slalombacken nästa vecka.
Längtar efter att åka lite snowboard och skidor(utför).
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej