Musikhjälpen får hålla sjuka lilla mig sällskap.
Man blir verkligen tagen, ska jag vara helt ärlig har jag nog svårt att förstå hur illa andra i världen har det.
Tillhör väl dom som mest tänker på mig själv, tyvärr :(
 
Nu har jag dock gjort skillnad. Gick in och önskade en låt
Det blev:
Det snurrar i min skalle med Familjen
Är en låt med minne från SMO tiden, som jag tillägnade min vän Sandra
som jag vet alltid skänker pengar till massa olika organisationer och annat
Hn har lite den filosofin att ha man bara så man klara sig själv så ska man dela med sig.
 
Klara sig själv kanske man har lite olika filosofi om.
Men om jag säger så här. Ni som tycker det är dyrt att skänka 50 kr
Tänk igenom och svara på dessa frågor:
Jag äter ibland lunch ute?
Det händer att jag någon gång köpt en drink/öl/cider på krogen?
Jag har köpt med pizza hem senaste månaderna?
Jag har senaste månaden köpt hem godis och läsk och bara frossat?
Det händer att jag tar bilen när jag kunde(borde) ha cyklat?
 
Har du svarat "JA" på någon av dessa frågor?
Kom då inte med anledningen att du inte ha råd!
 
 
Årets insamling har temat
"Barnen i slummen har rätt till rent vatten"
 
Gå in och önska en låt du också, eller kanske köp något på auktionen
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej