Här kommer en liten uppdatering om hur läget är nu så blir det lättare att hänga med i kommande inlägg.

Jag bor i en lägenhet tillsammans med min pojkvän. Han är nästan värre träningsnarkoman än mig och hans huvudsport är längdskidor. Största kriget hemma är att jämföra träningstimmarna på funbeat (senaste 30 dagarna), där jag har en stor ledning nu.

Jag jobbar uppe i Oskarshamn som brandman. Gjorde mitt första pass där juni 2010, var kvar som vikarie och nu är jag fast.

Fotboll har jag spelat sen jag var ca 9-10 år, idag är jag 25, där har jag blivit fast. Jag spelar i Madesjö IF som i år spelar i div 2 & 3. Det mest aktuella där är att vi ska upp och spela SM-slutspel i Falun 11 feb. Det är bara 4 lag kvar, så det blir semi och sen final eller i värsta fall brons-match. Jag ska med upp som reserv, aldrig kul när man inte vet om man får spela men ska ändå bli kul att följa med. Falun blir ju lite minnesväckande eftersom det var där vi var med F-87 laget för nästan exakt 10 år sen och då blev det SM-GULD. Denna gång får vi sova på hotell istället för klassrum, så det är ju schysst och hotellfrukost tackar man inte nej till.

Klassiker.... Ja i och med att jag fick en startplats till Lidingöloppet i födelsedagspresent, så är jag nu anmäld till alla loppen. Nu är det svåra att hålla sig frisk, hel och i god form.
Starten blir alltså Vasaloppet som det är drygt en månad kvar till. Har varit riktigt nervös inför det här loppet. Har aldrig åkt skidor förut och saken blev ju inte bättre av att det inte kom någon snö här. Men en vecka i idre innan jul och sen ett par veckor på konstsnö(500m bana) här hemma ha gjort gott. Jag kände att jag verkar ju inte vara urkass på det här så bestämde att jag måste nog åka ett seedningslopp så man slipper 10 ledet i starten. Det blev då att jag åkte Nybroloppet här i söndags, skönt med hemmaplan. Sämre blev det inte av att jag vann D-21 och var bäst av alla tjejer(damer heter det väl men tycker det låter så konstigt) som åkte. Detta ledde till en radiointervju  http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=30&grupp=3832&artikel=4935956 Stor förtjänst till det har min kille som fixat skidorn, jag är kass på att valla och sen pappa som ställde upp som privat drickalangare till mig och killen. Min vinnarskall spelar säkert stor roll med för det var jäkligt jobbigt och känner av ljumskarna än. Men när man vinner så är smärtorna aldrig lika hårda. Det som är på gång här nu är att se vad seedningen blir, borde komma ut ikväll eller imorgon.

Är jag i den rosa mössan, Nybroloppet 2012

Nybroloppet 2012

Mot simhallen....

Kommentera

Publiceras ej