Jobb, jobb, jobb, men jag klagar inte. Det enda som är lite segt är att gå upp tidigt hela tiden. Flex tid på brandstion hade varit gött. Behöver väl inte vara larm på morgonen ;P

Vi går rullbandstestet under maj. Detta är det enda som är lag på att vi ska göra, föra att få jobba och rökdyka. Det är ett åldersrelaterat och än har jag många år på tuffaste banan.
Det går till så här
Man går med en hastighet på 5,6 km/h (detta sjunker med åldern). Första 2 min är uppvärmning så då höjs lutningen stegvis. Därefter går man 6 min på 14 % lutning (8grader) brukar väl vara ungefär max vad det gå att få upp löpbanden i. Låter kankse inte så jobbigt, men lägg sen på mjukiskläder, larmställ, hjälp och luftpaket. Utrustningen man har på sig väger 24 kg (har jag för mig).
Jag har alltid klarat detta men det har varit olika jobbigt. Brukar suga rätt bra i vaderna ibland. Idag gymade jag 70min sen var det en som skulle göra testet, så tänkte jag testar och kör så har jag det gjort. I värsta fall gör jag om det på fredag. Vet ju att jag klarar det, var bara lite orolig för vaderna eftersom jag hade kört lite ben innan.
Var inga problem idag. Oförskämt pigg efter men sen har jag nog aldrig varit så här bra tränad heller. Är ju lite kul eftersom detta test görs varje år så kan man jämföra lite.  Min puls i år när jag var klar var 167 (har maxpuls runt 193)och 1 min efter 104 förra året var det 177 och 117, så var ju en klar förbättring. Blir glad av att se resultat :)

Måste skriva om detta. Jag brukar när jag skriver mina referat gå in och kolla om motståndarna skrivit något och länka till det med, även till vår egna referat men dem hoppas jag alla som är här inne hitta till. I helgen hade jag dåligt med tid så skrev bara lite snabbt. Annars brukar jag skriva direkt efter matchen och då har ingen annan hunnit skriva. Vill heller helst inte läsa någon annan syn på det innan jag avger min. Detta för att inte påverkas.
Kände mig tvungen att gå in och läsa Växjö FFs då Bengan sa att det skrev att de borde gjort 8 mål.
Ser man matcherna på de viset borde väl vi gjort 25 då. 25-8 känns inte direkt som ett fotbollsresultat div 3 kanske div 5. Gå in och läs själva.
Lasse brukar tycka jag är expert på att säga att vi borde vunnit, vi satte bara inte våra chanser, vi var bättre egentligen, men jag kan faktiskt erkänna om vi är det sämre laget. 

Kommentera

Publiceras ej