Hur smart är man om man 4 dagar går och kör bodypump, som man kanske inte gjort på ett år och dessutom kötta förfullt. Vår fotbollsträning blev inställd i tisdag så bestämd mig för att gå på bodypump då. Borde kanske tagit det lugnt med tanke på loppet på lördag, men nej fullt ös. På utfall brukar jag inte har vikter alls, för tycker det är sjuk jobbigt där körde jag med 10 kg....
Hej på dig Träningsvärk!
 Mycket riktigt så känner jag fortfarande en hel del i både rumpa och baksida lår. Hoppas det bir lite bättre på
2 dagar
 
Blev attackerade av en mus på jobbet igår (kan va så att man måste varit med för att förstå det roliga)
I fredags när vi kom hem från branden kom det en liten mus springande när en var vid larmkläderna. Eftersom våra kläder skulle tvättas tog jag lånekläder och hängde på min plats. Var ledig nästa pass sen och då hade vår kläder kommit tillbaka så de hade slängt in mina i mitt skåp.
Igår på morgonmötet fick jag veta att den inte var fast än. Då skojade en kollega med mig och sa nu är det nya rutiner, man får börja med att skaka ur kläder och stövlar så det inte några möss.
Vad tror ni händer, jo när jag kommer och ska ta mitt tvättade ställ så hoppade ju ut en mus ur skåpet. Gillar inte småkryp, så skriker ungefär så som en tjej förväntas göra. De andra fick ju nu väldigt kul.
När vi sen hade övning på eftermiddagen och jag fick på mig larmbyxorna upptäckte jag en reva på benen så musen har helt enkelt knagt sönder mina byxor.
Mina kolleger blev än en gång roade. Musen hade gnagt hål på den enda kvinnliga brandmannens byxor.
 

Kommentera

Publiceras ej