Tog första långturen på dom klassiska rullskidorna idag.
När jag klev utanför dörren började det såklart dugga, men det höll bara i sig första timmen av de två.
Var bara väldigt lite och fint regn så störde mig inte.
 
Kan ju bara säga hej hej blåsorna i händerna. Har inte saknat er sen vi sågs efter Vasaloppet
och jag önskar att ni höll er borta.
 
Var kul att ut och åka med musik i båda öron (ja jag vet lite halvfarligt då man inte riktigt hör bilarna när man kör på vanlig väg) så blev jag aldrig uttråkad. Min armbåge spökade lite efter 1 h åkning så sista halva åkte jag och tänkte på hur jag skulle staka för att inte belasta den så mycket. Gick bra och den kändes bara lite ibland.
Tror dock det blir att köpa en sån där svindyr sviktande stav, för får man ont redan första passet då ser det inte så lovande ut.....

Kommentera

Publiceras ej