I måndags gjorde vi vår första "gräs"träning. Detta uppe på Madesjövallen. Vet inte riktigt om jag vill kalla det för gräs, men det får funka så länge.
Var inställd på tunga vader men kändes helt okej faktiskt. Var en ganska lugn träning så var kanske därför.
Jag som är stor motståndare till konstgräset. Jag föredrar det skarp framför grus men that's it!
 Jag har ändå nu i vinter vant mig vid spelet på det och känns lite sådär nu att vi inte börja träna på gräs förän samtidigt som serierna börjar.
På söndag  är det seriepremiär mot topptippade Karlskrona, så blir tufft direkt. Denna matchen kommer spelas på Åkrahälls konstgräs.
 
Annars då... Röda familjen slog ut IFK Kalmar ur smålandscupen, eller Hyundai cup som den heter. Var själv och jobbade, så såg tyvärr inte matchen. Vi hade tagit ledningen med 1-0 efter en halvtimme och sen men några minuter kvar av matchen utnyttjade vi vår bonusstraff(det sämre laget får en extra bonusstraff för varje div lägre ner man spelar), som satt i mål. Matchen slutade 2-0.
Grymt jobbat brudar
 
Jag känner att träningen har börjat komma igång ordentligt. Det är ofta det blir två pass per dag nu. Det svåraste är att anpassa träningen efter fotbollen, då det är min min huvudsyssla (tja jobbet går väl för ibland, men oftast löser det sig).
 
På söndag är en sån där allt på samma dag, dag. Det är match, seriepremiär i div 2, det är en rullskidstävling, som jag gärna hade åkt och jag jobbar dygn.
Jobbet har jag bytt bort mot någongång i framtiden. Skönt med snälla kollegor som ställer upp när det inte går att få ledig. Känns dock jobbigt att man måste jobba detta sen någon gång framöver, men sånt är livet.
 
Nej nu blir det ner till Vallen för träna lite.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej