Igår var det dags för andra träningspasset på gräs.
Vet aldrig riktigt hur pigga mina ben är förän träningen är igång.
Första uppjoggningsvarven kändes lite sådär men var nog benens a just det vi springer på gräs seghet.
 
Resten av träningen kände jag mig pigg och hade nog kunna träna ett tag till. Bra att det känns så eftersom snart drar det igång med två timmars träning 2 dagar i veckan.
 
Träningen igår bestod av ett lättare pass styrka, nu är det dagfs igen. Även om jag är på gymet(på jobbet) ibland och att det inte var så mycket, så kändes det segt. Är nog bra att vi kommer igäng med det igen. Efter det gjorde vi en passningsövning som vi brukar köra. Det blir som en uppspelsövning.
Sen körde vi lite snabbhet med stege och pinnar, snabba fötter handlar det om.
Därefter 3 mot 2. Fick idag var på anfallande sida. Är gärna mer offensiv på matcher, men inte i anfalls övningar. Min fantasi är inte det bästa och det känns så fel när man hinner tänka så mycket, i en match känns det mer slumartat vad som händer.
Träning avslutades med kittelspel och jag lyckades påverka(tror jag) så att vi körde utan väggar.
Var kul träning igår. Bra kämpat vi som var där!
 
Passet på förmiddagen blev 2 h på skaterullskidorna och där glider man ju på med rätt bra fart, så sliter nog inte så hårt på kroppen som klassiskt. Fast klart blir ju lite annorlunda muskler.
 
Nu blir det att ladda upp lite positiva målbilder inför helgen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej