Karlskrona - MIF 0-4
Ja då har man äntligen fått en riktig träningsmatch.
 (de två andra jag spelat var en snöstorm och en som mittback där vi vann med 9-0)
 
Matchen spelades i Jämjö på konstgräs.
Var Karlskrona som började bäst. Första tio (gissar, min tidsuppfattning på planen brukar vara sådär) fick vi mest slå ifrån oss. Tror vi blev lite paffa av motvind, som inte var jättemycket, men den gjorde så att passningaran blev lite för korta och för lösa.
Tillslut kom vi in i det mer och mer. Vi är ju som ni vet mycket nytt folk och igår var vi flera som inte riktigt spelat med varandra och det märks speciellt i början av matcherna när vi spelar.
 
Hmmm brukar alltid ha en del att skriva, svårt idag tycker jag. Vi utnyttjade vår snabbhet framåt, skapade många chanser framåt och helt ärligt borde nog siffrorna varit större, men vi slarva lite mycket med det där sista.
 
Vi gör 1-0, G2 nickar in ett inlägg från Jossan. Lite orsäker på det sen vet att Lisa K gör 2 mål och har mig att G2 gjorde ett till. 
Borde bli hörnträning för på över 10 hörn borde man nog göra minst ett mål.
 
Stod nog 0-3 i halvlek i andra kom Karlskrona ut taggade och vi hade slappnat av, så vi bjöd in dom lite väl mycket.
 
Tycker vi gör en heltklart godkänd match.
Men det är ju fortfarande saker som kan bli bättre.
 
Då vi är en stor trupp så har det bytts mycket i tidigare matcher så tror det var fler än jag som tyckte det var välbehövligt med 90 min plus att man kunde verkligen spela in sig med de andra.
 

Kommentera

Publiceras ej