Har varit lite fullplanerade dagar så inte riktigt prioriterat det här. Har hunnit spelas 3 matcher a-laget vann förra helgen borta mot Kisa med 3-2 och idag hemma mot Landsbro med 6-2 matchreferat finns/kommer på madesjöshemsida. B-laget var förra helgen i Västervik och förlorade med 1-0. Själv precis som många andra jobbade jag. De var bara 4 ordinarie i damtruppen och sen u-lagsspelare. Har ju bara hört men de gjorde visst en bra match och var värda minst en poäng. Måndag-Torsdag var 4 dagar som gick alldeles för fort.Sandra en av min bästa vänner som jag läste SMO (till brandman) med var nere på besök. Blev mycket träning av olika slag och mycket snack som kan ha lett till att Lasse sömn kan ha rubbats under dessa dagar ;) Lite av det vi hittade på vara att Sandra fick testa att åka rullskidor för första gången i sitt liv. Vi åkte runt stan, grymt mycket längre än jag åkte första gången jag testade, men denna tjejen är ju grymt stark.Sk tilläggas att vanlig skidåkning och hon är inte direkt bästa vänner. När jag skulle träna fotboll på tisdag då drog hon in och körde dubbelpass på nordic club i Kalmar. Vad jag vet är detta ett av de dyraste ställerna i kalmar man kan träna på, då kanske man förväntar sig att de som lederpass kan sin koregrafi och klara av att ha deltagare som vet passet. På onsdagen var vi och paddlade i Emmaboda det blev en lyckad utflyckt. Den varma sommaren har ju gjort så att det var rätt lågt med vatten, så ibland blev vi tvungna att kliva ur och nån gång till och med lyfta kanoten. Vi paddlade i en å full med svängar så gällde att vara med och styra hela tiden. Sandra fick vara motor, satt fram och jag rodret, satt bak och styrde. Mot slut var det mest öppet och brett det var inte lika kul plus att vi började bli trötta. Att de hela sen kostade 50 kr för det var de enda kontanterna vi hade och i deras kortläsare var batteriet slut så vi slapp betala. Det roligaste på trippen var när vi höll på att bli anfallna av en KO haha.... i efterhand är det hela jäkligt kul :) På tisdag spela b-laget hemma mot Emmaboda kl 18.30 välkomna att kolla.

Kommentera

Publiceras ej