MIF B - Emmaboda 1-0 (1-0)
 
Det måste varit en ganska tråkig match att titta på. Mest närkampskrig ute på plan utan särskilt många målchanser åt något håll.
Var Emmaboda som börja de bäst. De bollarna och närkamperna. För det mesta fick vi stopp på deras forwards i backlinje om inte så hade vi Jessica i mål.
Trotts att de hade stora dela av boll innerhavet i början så skapade dom inte så jättemycket målchanser.
Det var då väldigt skönt när Alle (alicia) satte 1-0 efter ca 30 min. Ett inlägg från kanten som shaida nickar i ribban, men som Alle lyckas slå in returen på nere vid stolpen.
Trodde det skulle lossna nu, blev kanske lite bättre men det var nog mer för att Emmabodas spelare inte orkade springa i full fart hela tiden nu.
 
Andra halvlek var nog rätt jämn på plan. Ett fåtala chanser åt varje håll. Där nog Emmaboda var närmast mål på ett knappt friläge som Jessica räddar med en fotparad.
 
Härligt krig. Skönt att turen finns även hos oss ibland.
Kanske inte helt rättvist resultat, eller ju sporten går ju ut på att göra fler mål än motståndaren
och det gjorde vi ;)
 
Plus till Jonna som spelade mittback med mig och Jessica i mål som stod för ett par riktigt viktiga räddningar.
 
Japp är kvar nere på mittbacken, där för att stanna tror jag. Är jäkligt stor skillnad på hur trött jag är efter matchen när jag spelade innemitt mot nu på mittbacken. Både positionerna är kul på olika sätt.
 
Nu är det bara att ladda om Södermöre hemma på söndag

Kommentera

Publiceras ej