MIF B - Hultsfred/Lojal 4-1 (0-1)
 
Höstpremiär i div 2. Där väntade ett Hultsfred som både b-laget och a-laget(cupen) varit uppe och mötte och fått åka hem med en förlust i bagaget.

Alla var idag väldigt revanchsugna. Matchen drog igång med att vi hade solen i ögonen och lätt motvind. Första 5-10 min var väl lite som i det flesta matcher. Vi kände av motståndet lite och ju mer tiden gick dessto mer vågade vi ta in bollen och rulla den till varandra. Tycker nog att vi tar över matchen helt och kontrollera den. Vi skapa många olika anfall, men vi får inte in bollen. Ska dock sägas att Hultsfred gör det bra i försvaret dom backar hem och gör det trångt och har en bra målvakt som gör flera fina räddningar. Hultsfred matar mest långbollar på deras forwards som vi tog hand om där bak. Hultsfred hade ett par chanser och ett par hörnor. Det var allt under första.
Sen kom dock kallduschen. Jag springer och täcker bollen så att Jessica vår målvakt ska kunna ta den. Jag vet att det kommer en forward, men precis innan hon når bollen så måste deras forward bara sprungit i fullfart över mig bakifrån, för jag flyger framåt över Jessica och bollen blir fri och dom kan slå in den i öppet mål. I efterhand är jag förvånad (även Lasse min kille som kollade) att jag inte ens reagerade och ville ha frispark, blev ju nermejad. Tror det var så att jag var så besviken just då och eftersom jag inte ser vad som händer så känner jag att det var jag som inte lyckades hålla undan spelaren.... Jaja inget att fundera mer på nu.
 
Har nog aldrig varit med om en paus där alla är så pigga och bara vill ut och spela igen. Vi ville verkligen gå ut och vända detta och det var nu!

Andra halvlek var det Hultsfred som var mest på tårna. Vi var inte riktigt med det gick inte lika lätt som i första. Efter ett tag hittade vi tillbaka till vårt spel igen. Anfallen fanns där, 1-1 kom genom att Shaida spelar fram Charita som får dit foten, precis framför deras målvakt. 2-1 kommer sen genom en frispark från kantenen bit utanför straffområdet, som Totti slår in i närsta hörnet. Deras målvakt är på den men den är för hård för att inte gå in.
3-1 och 4-1 där gör charita och Totti vars ett mål, vet inte vem som gör det första. Tottis är ett inlägg som kommer till henne på marken vid bortre sen ser det ut som att hon slå in den i slowmotion. Charitas är åter igen ett krigarmål fram målvakten där hon är den som lyckas.
I andra halvlek har hultsfred en del farliga chanser, men dom missa något läge och Jessica gör ett par bra räddningar. Vi slarvade lite i försvaret och pratade lite dåligt så de fick komma ganska fria några gånger.
 
Var en kul match att spel. Roligt när vi gör det vi är bäst på rulla bollen på marken. Kunde mest stå dä bak och njuta av passningsspel, ja i första halvlek kändes det iaf mest som att man stod tittade.
 
Bra jobbat, verkligen en lag insatts :)

Kommentera

Publiceras ej