Igår kände jag mig ganska frisk och inledd veckan med att köra tre träningspass
Lite överdrivet kanske, MEN först var det hockey med brandstation. De spelar varje måndag så jag brukar vara med när jag jobbat på söndagen, passa bra och de är ju så jäkla kul.
Sen måste jag ju komma igång med skidåkningen, så ner till svartbäcksmåla 1 h. Det var plusgrader alltså kassa och sladdriga spår. Jäkligt jobbigt att åka och självklart snöregnade nästan hela passet. Hade nog börjat lipa om jag åkt ett varv till(4km).
På kvällen var det styrketräning med fotbollslaget så den måste jag ju gå på. Inte så betungande, jag vill gå på denna träningen med. Vissa dagar kanske det passa in olika bra i min andra träning, men det får man lösa.
Igår körde vi lite blandat styrka och kondition.
När jag skulle sova sen var hostan där igen :)
Vet ju inte om det var den kalla ishallsluften, blöta skidåkningen eller höga pulsen som var dåligt.
 
Idag funderade jag på om jag skulle gå till läkaren igen. Var där för 2 veckor sedan. Men känner att man aldrig får ut något av det, så åkte till svartbäcksmåla och körde 2 h på skidorna, precis som jag hade tänkt. Tror nämligen det är lugnt om jag inte kör i så hög puls.
Kvällens fotbollsträning bestod av passningsövning och löpning.
Passningsövning i en kvadrat
Löpningen idag var
styrkelöp 30x30 sek med aktiv vila (med boll)
en bana med stegar och lite
korta intensiv löpning med boll
 
Kanske inte bästa för förkyldningen, men var där och körde lite lugnt.
Tog med pulsklockan för att kunna ha lite koll och inte ta i för mycket som jag vet att jag lätt gör.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej