(rengnar till och från med)
 
Detta är det småländska skidåkarvädret ;)
Folk som bor mer norr ut måste tror man är helt dum i huvudet,
men finns det snö så får man passa på, är det som gäller här i söder.
 
Det är faktiskt inte så lätt ha förstå vad det är för väder ute när man bor på tredje våningen i en lägenhet.
Är många gånger om året som jag blir chockad när jag kommer, mest för att jag inte kollat på termometern.
 
Idag såg det grått och disig ut, men verkade inte som det regnade, men det gjorde det. När jag satt i bilen med vindrutertorkarna på insåg jag att det regnar faktiskt en hel del.
Tänkt då för mig själv. " Är du helt trög? Det är plusgrader, disigt och regnar man åker inte skidor då"
Jag fortsatte mot spåren var ju redan ombytt så en stund tänkte jag åka iaf.
 
Väl på plats var det redan folk i spår, kände mig genast snäppe normalare, fast egentligen är sanningen att dessa är lika galena som jag.
Det regnade lite till och från, men bet ihop och jag åkte dom 3 milen som planen var.
Var jobbigt men 100 gånger roligare än att ge sig ut på rullskidor!

Kommentera

Publiceras ej