Igår åkte vi ner till Karlskrona och hade en liten lugn kick off.
Vi började med lite målsättningsarbete och kan väl säga att vi så mycket som att vi vill verkligen vara med och kriga i båda serierna.
 
Kvällen fortsatte med lekar som spelarrådet ansvarade för.
Som ofta blev det till stor del musiktävling.
SJälvklart vann mitt lag ;) haha
Kanske inte så självklart, med en poängsmarginal och det var långt ifrån min förtjänst. För att veta vad låtar heter och vem som sjunger det är jag helkass på. Skulle det var så att jag kan någon, då kan jag lova att tresten av rummet också kan den.
Sista delen i tävlingen var lappleken. Man drar en lapp som det står två kroppsdelar på och mellan där ska man ha lappen sen ska man försöka klara så många lappar som möjligt innan man tappar någon.
 
Gymnast i grunden är en klar fördel här
 
 
Känns bra att veta att vi har tighta ledara som jobbar tillsammans :)
 
 
Efter en Hotelfrukost gav vi oss hemåt för att spela match mot Bäckebo
 
MIF - Bäckebo 9-1 (vet ej)
 
Precis som jag misstänkte blev det en mittbacksplats, som jag väl egentligen tycker är okej där det är jämnare matcher. Men när man knappt få vara med och när bollen väl kommer är man inte vaken.
Så är glad att jag fick springa massa på träningen igår, trots att det blev lite stumma ben.
 
Till matchen då.
Är väl faktiskt Bäckebo som börja bäst om jag ska vara ärlig. Som många gånger förrut så stå vi väldigt still kämpa inte så hårt när vi möter ett lag som är sämre på papret. Detta har aldrig funkat särskilt bra och lär inte göra heller, för är det något alla lag kan så är det att kämpa.
Vi hade solen i ögonen och lätt motvind i första och fick press på oss. Det är dock vi som gör 1-0. Bäckebo kvitterar till 1-1. Genom att vi i backlinjen slarvar en del. Vi börja komma in i matchen mer och mer men vi ska krångla till det så himla. Ungefär som att det känns för enkelt om vi spela det där första alternativet som oftast är det bästa. Vi bjuder in Bäckebo lite väl mycket ibland. Erkänner att jag själv blir väldigt loj när man står där bak och titta på spelet. Blir nästan som om jag vore vid sidan som publik, man tittar, skriker och tänker på olika saker och vips kommer det en långboll och man inser att man själv faktiskt också är på planen och med i spelet. Verkligen något jag måste jobba på...
Vi skapar många farliga lägen, skjuter väl inte så mycket som vi borde  men tror ändå det står 4-1 eller något i pausen.
 
Andra halvlek
Nu tycker jag vi tog tag i matchen direkt och vi började spela enklare. Var nog även att våra motståndare var lite tröttare och gav oss mer tid. Nu rullade det mest på och vi kunde göra en del mål. Det var mest spel på en halvlek och Bäckebo hade väl endast någon halvchans om man ska vara ärlig. Vi vann med 9-1. Målskyttar. Tja, Mickis, Emelie, Sandra, gjorde iaf minst ett mål var sen vet jag inte. Emelie gjorde väl ganska många.
Bäst för dagen svårt att säga i en sån här match men Emelie och Sandra hade många bra anfall i andra halvlek och borde kanske gjort ännu fler mål.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej