Japp, nästa år kommer svaret bli "Ja". Frågan jag tänker på är följdfrågan till att jag svarat ja på att jag ska åka Vasaloppet. Får då nästan alltid direkt, "tjejvasan eller??" 
 
För skidintresserade är det ingen nyhet att Vasaloppet blev fullt på 10 min.
Jag är inte anmäld och min anledning är inte att jag låg och sov och trodde det var lugnt.
(Anmälde Lasse som var i Holmenkollen och kollade skidor)
Min anledning är att jag typ jämt är sjuk. Har jag då betalat nästan 1500 för ett lopp då ska jag vara bra dålig om jag inte åker. Är jag dock sjuk och inte har en startplats så kommer jag ju inte köpa en, utan istället vila och bli frisk.
Var faktiskt ganska på det klara att Vasaloppet skulle bli fullt direkt och kan inte förstå dom som visste att de verkligen skulle anmäla sig inte var uppe vi 8 och fixade sig en plats. Cykelvasan tog slut på 26 min, Vätternrundan när vi anmälde oss för snart 2 år sedan försvann direkt. Och har inte "Birken" tagit slut på mindre än en min, så var ju inte oväntat att Vasan skulle vara fullt snabbt.
 

TjejVasan då??
Tja den kostar ju inte ens hälften så mycket.... och detta ska bli en familjekamp.
Nej, har inte fått med mig någon i min familj, men vill dom så får dom köpa startplats och hänga på, är nog inga problem.
Vi som ska åka är jag, Lasse, hans mamma och sambo, syster och kille, bror och flickvän.
Killarna ska så klart inte åka TjejVasan utan de åker KortVasan som går på exakt samma sträcka fast dagen före.
Hoppas de har dåliga och vi bra spår, så jag kan slå Lasse och leva ett år på att jag är snabbare än han ;)
 
 

Kommentera

Publiceras ej