MIF - Kalmar Södra 3-1 (0-1)
Då har jag äntligen spelat första träningsmatchen, efter att varit iväg och sjuk och massa.
Kändes väl som det brukar, knaglikt, halvtaskig timing och lite väl många tjuvrusningar (talar om mig själv här).
 
Matchen spelades på åkrahälls snöiga plan. Med mycket blåst.
Tycker väl att i början är det rätt jämnt mest spel mitt på planen, men ju längre halvleken gick desto mer tillbaka pressade blev vi och med det mer och mer stillastående.
 
Självspelade jag mittback och det att vara där längstbak(om man inte räknar målvakten) och se allt.
Jag bli alltid så frusterad när det går dåligt och man ser att det inte ens är i närheten av vad vi kan.
Deras 0-1 mål kom på ett friläge. Vi kom fel i makeringarna och det blev många fria som de kunde frispela en av.
 
I andra halvlek blev det skillnad vi började springa mer och spela som ett lag istället för en och en.
Vi hade bra press och de dom hade som var farligt var ett par hörnor.
Känner att jag blir mer mer senil. Vet att G2 gjorde 1-1, nästan ett friläge från kanten. Hanna gjorde ett mål, fick bollen vid fötterna max 2 m från mål, som trycktein. Detta på en frispark från Erre. Alle nickade in ett inlägg från G2.
Tycker det var lite variation iaf. Bra att vi kunde ta tag i matchen i andra halvlek iaf, men vi måste kunna bättra oss under spelets gång med.
 
I slutet av matchen pressade södra på lite och vi började slå mest långbollar, men men är ju bara träningsmatcher än.
 
Kändes ok i backlinjen där jag höll till. Känns tryggt att spela när man vet att alla snacka.
Bra spelat Camilla och Lisa K som jag inte sett spela innan.

Kommentera

Publiceras ej