Jäkla vad tiden bara försvinner. Nu denna veckan får jag ju testa på lite hur ni vanliga arbetare har(fast snäppet värre). De är ju så att varje år stängs kärnkraftverken ner olika lång tid från gång till gång. De ska serva och laga grejer. Vi får därför turas om att gå dagtid en vecka. För mig innebär det åka halv 6 hemma halv 6, inte jättekul, men man byter bort 3 dygn plus får lite extra betalt, så en vecka om året ska man nog överleva.
 
I helgen var jag och Lasse på utflykt till Norrköping. På söndagen cyklade vi ett mountainbikelopp. Och passande nog spelade a-laget borta mot ett Norrköpingslag på lördagen.
Så första stopp blev Smedby AIS -Madesjö
Tyvärr slutade matchen 1-0
 
Hanna har precis nickat bort bollen
Mickis i en av många kamper på mittfältet
G2 högst och nickar, men tyvärr inte i mål
Bössan drar på ett skott som träffar backen som står framför
 
Som sagt ville bollarna inte in den här gången. Spelet funkade inte som det borde.
På lördag blir det nya tag då Mariebo kommer ner och gästa knaggliga Madesjövallen ;)
 
Cykeltävlingen då. Det var en upplevelse. De flesta där var folk som var ute och cyklade säkert minst en gång i veckan. Med flashiga kläder och cykla och skor som man knäpper fast i pedalerna.
Jag äger ingen mountainbike, men Lasse skulle cykla och jag skulle med för jag var ledig. Hade jag stått och tittat hade jag nog mest varit sur och uttråkad, så Lasse fixade en som lånad ut en cykel till mig
.Tack så jättemycket!!
Jag cyklade 25 km Lasse 35km och tävlingsklassen var 55 km. Vi körde i motionsklasser.
 
Lägg märke till de "rena" benen
 
 
Var mycket grus och skogsvägar där det gick att cykla jäkligt fort. Bara att trycka på. Dock var det ju så att eftersom jag inte hade en sån där flashig cykel kunde jag inte hänga med folk även om jag hade velat :(
Tänkte då hela tiden dom blir nog trötta snart och efter 8 cyklade km började jag cykla om folk, äntligen.
Sen kom vi ut i skogen på stigarna... haha jag körde på jättefort tyckte jag lite halvt livrädd att ramla slå mig. I början gick stigen precis bredvid en sjö så då var jag lite orolig att jag skulle ramla eller köra i vattnet, men jag klarade mig.
  Allt som allt var det jäkligt kul. Men klurigt i skogen. Lyckades bromsa så jag flög över styret en gång i slutet, slog mig lite men inte värre än att jag cyklade vidare direkt.
 
Kom 5 av det 17 som körde 25 km 1h 31min, så är nöjd
och Lasse som cyklade en mil längre lyckades inte slå mig men han var bara ca 5 min efter.
Lyckades dock inte med mitt mål, att vinna ett utlottat pris(man vill ju ha pris ;) hehe)
 
Vi bodde på brandstationen natten i Norrköping.
Vi hade en högtalare i vårt rum och självklart blev det ju då ett nattlarm, med förlarm och allt, skönt att bara somna om. Lasse låg dock helt ovetande och sov. Han vaknade inte och det var ändå jäkligt högt.
 
 
 
Nehe får blir tidigt i säng idag när man kan upp kl 5 hela veckan. Min kropp är verkligen inte gjord för det.
Imorgon taggas det ordentligt.
Match mot Team Södermöre kl 19.00 i Ljungbyholm imorgon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej