När jag kom hem på lördag efter fotbollsmatchen så hade jag lite mycket energi som jag inte fått göra av mig, så det fick bli ett pass på stakmaskin. 10 min uppvärmning sen 5 st 1000 m intervaller med 2 min vila sen
var jag död.
 
Redan tidigare i veckan hade jag och Lasse bestämt att vi skulle ha träningsdag. Jag hade ingen fotboll och det skulle bli soligt och fint.
På förmiddag stod två timmar klassisk rullskidåkning på schemat. Tanken var att komma iväg rätt tidigt, men efter som båda kände sig som om man blivit överkörd av något tugnt, så det tog lite tid att komma ur sängen. Vi hade ju faktiskt min bror här som nattgäst med vi kunde ju inte köra iväg honom heller. Tillslut kom vi iaf iväg på två timmar runt stan, med lite omvägar så räckte det med två varv runt stan, så jäkla segt att åka varv. När man åker och pratar så går tiden ändå ganska fort och när solen skiner så kan det knappt bli bättre.
Några timmars vilopaus innan pass nr 2 för dagen som blev cykling. Jag på racer och Lasse mtb. Bli inte imponerade av honom, testa den efter passet och den var ju mer lättcyklad än min racer. Vi tog en runda som vi cyklade många gånger förra året. Galen motvind på den första 1,3 milen som körs på lite större väg så segt som fasen. Kändes att man var ovan på cykeln, men kul att vara igång med alla sommarsporter.
 
 
Dagen avslutades med vars en pizza. Dom kalorierna kände vi att vi hade gjort av med idag :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej