Hultsfred/Lojal - MIF B 2-1 (1-0)
 
Fredag blev visst söndag, men så kan det vara datorn har verkligen inte första prioritet.
e
Jaha till matchen då.
Tror man kan drar allt från början. Vi anländer 40 min innan matchstart, så det känns lite stressigt, allt går i ett och plötsigt är det match start. Det ska väl inte få störa oss men det är väl inte optimalt.
 
Hultsfred får redan efter 3 min in ett ledningsmål. Det är efter en hörna som bollen kommer utåt kanten. Hon testar skott och den går tyvärr mellan händerna på Anna i målet.
Vi var inte riktigt vakna än. Vi arbetar oss in i matchen och hela matchen sen skulle bestå av en jämn kamp hela matchen. Då dom hade lite svårt att se skillnad på ben och boll ibland så vi en hel del frisparkar, som vi borde förvaltat bättre.
En bit in i match blåste oväder med åska in och en 100 % motvind, så vi under en period hade det tufft att ens komma över mitten.
 
Andra halvlek är väl ganska lik första mycket kamp. Vi vill och försöker ta oss fram vi har lite skott och lägen, som går precis utanför. Totti slår ett par perfekta hörnor och den ena borde jag verkligen kunnat få i mål, men nicken blev för lös och vi lyckades inte heller trycka in returen.

Dom får ett friläge som Anna snyggt reflexräddar men tyvärr är dom även först på returen och kan trycka in 2-0.
Nu är det verkligen uppförsbacke. Vi har idag svårt att spela oss fram vi gör det svårt och jobbar lite mycket en och en.
Ska ju sägas att detta var första gräsmatchen och det sög då verkligen i mina ben. Försökte att inte visa det utåt utan mana på lag och peppa.
Vi har en frispark som vi lyckas slå in returen på, tyvärr är jag fram och lyckas väl springa på målvakten i första läget så det döms bort. Erkänner att jag var på målvakten men ingen aning om vad jag gjorde, för så inne i att försöka få bollen i mål. Tror att hon kan fått mitt knä i magen eller något, men då känner jag att det är lika mycket hon som springer in i mig när hon försöker ta bollen... Jaja inget att bry sig om nu, mål blev det inte.
 
Vi flyttar fram och går ner på 3 backslinje, men jag tycker aldrig vi får riktigt den där pressen tyvärr. I slut minuterna få vi en indirekt frispark som Vanda kan slå in returen på. Det står nu 2-1 med 1,5 min kvar vi gör ett försök att pressa på men det räcker inte.
 
Oavgjort hade kännts rättvis även om man alltid vill vinna, men men bollen är rund.
 
Vi kommer inte upp i full standard idag, vi måste våga rulla boll i lite mer. Tro på oss själva.
Vi kämpar dock hela matchen, det tar vi med oss.
Backlinjen sköter sig ändå bra och extra plus till Emma Fransson.
 
 
Idag möter vi Västervik och nu ska dom få lida för detta
 
 
Lär bli en jämn div 2 serie igår slug södermöre hultsfred med 4-1, samma möre som fick styk av karlskrona med 8-0, som vi slog med 2-1.
Så nu gäller det bara att ta tak i det här så blir det nog bra :)
 

Kommentera

Publiceras ej