Lindsdal - Madesjö 1-2 (0-0)
 
Ja då har även jag kommit igång med matchträningen. Idag mötte vi Lindsdal borta. Vi åkte dit med 12 spelare och flera lite småkrassliga, så var skönt att vi lyckades vinna. Var skönt att vi idag slapp spela på konstgräset, det gjorde de flesta lite glada iaf.
Jag kom till Madesjövallen med tron om att hoppa in 20-30 min eller något. Blev 90 min som ytterback. Sjuk trött efter.
 
Till matchen då. Tycker vi börjar bäst första kvarten är det vi som är piggast och spelar runt. Vi lyckas väl inte komma till jättemycket farligheter men vi pressar på. Därefter tappar vi och kommer fel med i stort sett hela laget. Vi kämpar dock hela tiden och var mycket vilja ibland, kul att se. Emma gör en jätteräddning, hon styr undan ett skott som hae gått in i krysset annars. Vi höjer hos lite i slutet igen och skapar en del chanser, men lyckas inte göra mål.
 
Andra halvlek tycker jag vi har bra koll. De försöker slå bollar på ytan mellan vår backlinje, men vi löser det. 0-1 Bössan lyckas med hela kroppen kämpa och tillslut lägga in bollen(jag tycker det se ut som hon gör det iaf) efter en frispark av Issa. Vi försöker stå upp men bara några minuter senare får de på ett skott utifrån som seglar sig in i kryss över Emma. Kändesväldigt snörpligt... Vi fortsätter och kämpa. Är en svänging match med mest kamp mitt på planen. Tycker vi har lite mer chanser att avgöra och tillslut lyckas Bössan springa sig fri på en boll och säkert placera bollen vid sidan om deras målvakt.
 
Härligt kämpa med dessa förutsättningar. Bra inställning när väl matchen började. Nu kör vi på lördag.

Kommentera

Publiceras ej