Idag smälller det 15.00 på Åkrahälls konstgräs Madesjö - Husqvarna Ni kommer väl! Ja då var äntligen dagen här premiären i Div 1, som tyvärr inte får spelas på Madesjövallen men eftersom det är på konstgräset vi tränat i snart 4 månader är det nog bäst det här. Det är för det här vi har slitit och genomför jobbiga och slitsam men är fartfyllda och roliga träningar. Det blir en tuff start, fjor årets seriesegrare. Ska jag vara ärlig har jag ingen aning om hur bra det är i år. Enligt lokalbollen har dom ju kvar sin målskytt som tillsammans med Emelie vann skytteligan(även om Emelie hävdar att hon gjorde ett mål mer som någon annan blev skriven som målgörare) I veckan då??? Jag och mamma steg upp tidigt och åkte upp till Ullared. Vi var där redan vid 9 och så långt fram har jag aldrig fått pakera. Blev en överfull vagn och massa pengar fattigare... men kul och trevligt var det. Tanken var att inte ha någon tid att passa men vi skulle ha mentalträning på kvällen något som kommit upp lite snabbt.Vi var hemma en halvtimme innnan och i efterhand är jag glad att jag han dit. Var väldigt bra och verkligen nyttigt för vårt lag, synd att det inte var fler som kunde vara med. Nu åker vi till Vallen men alla våra positiva målbilder så kan det nog bli kanon det här. Soligt och "varm" så vädret kan vi inte klaga på. Idag fotboll imorgon träningsdag :)

Kommentera

Publiceras ej