Snart har halva godisfria april gått. Har gått bra hittills.
Kan bli jobbigare ikväll när vi ska på avslutning med Nybro ski, där det kommer vara både efterrätt och kaffe med kaka.
När ingen annan äter är det ju enkelt, men om det sitter massa andra och äter något jättegott då lär det nog suga lite extra. Annars tycker jag det är som jobbigast efter fotbollsmatcherna och ibland även efter träning. Det där kalla glaset O'boy efter en träning saknar jag.
 
Vi har spelat träningsmatch mot Karlskrona igen. Denna gången på hemma plan och vi vann med 9-0. Även om det var ett blandat lag denna gången med, så var det nog lite bättre lag denna gången, vilket syns i målprotokollet.
Var nog en av våra bättre matcher i år, vi spelar runt bra och kommer till mycket avslut. Chanser var det gott om.
Karlskrona hade några chanser i första halvlek, men det kunde avstyras. Jag gav dom ett friläge i andra med (tänkte Jessica ville ha lite att göra). Inte så mycket att skriva om matcher med så här stora siffror.
 
I helgen väntar två nya matcher båda på bortaplan Asarum på lördag och Rödeby på söndag.
Blir intresant att se hur vi står oss mot tuffare motstånd. Själv kommer jag vara med på söndag, jobbar lördag.
 
I huset börja det iaf blir sådan ordning att man inte måste hålla på att greja så fort man är hemma. Är bara ett par kartonger som inte är helt tömda(av de som ska tömmas)
 
Första rullskidspasset genomfördes i torsdags. Blev en tur på skate. Var lite vingligt och ovant, men ändå skönt att komma ut. Lyckades ju med en vurpa med. Inte på isfläckarna eller gruset. Nej satt staven innanför skidan, som skönt var händer detta i uppförsbacken, så det gick så sakta så jag kunde klara utrustningen och mig själv.
 
Känner att nu kommer det nog bli bättre med den övriga träningen och snart kommer värmen med och det kommer underlätta mycket!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej