Tillslut pallade jag mig iväg till Svartbäcksmåla.
I efterhand är jag glad det blev en lyckad skid tur.
Här finns det ju fortfarande lit vinter känsla kvar :)
 
Fint att min skugga är med på kortet ; P
 
Började greja med skidorna och dra på klister på finskidorna. Måste lära mig åka på dom så jag vet hur jag ska göra för att få fäste. Precis innan jag skulle packa ner dom var jag inne och såg att det var nyspårat. Alltså helt galet vallat.... Lite småsur funderade jag på hur fasen jag skulle göra nu. Drog på lite burkvalla, men den anpassade jag efter att det varit mulet hela dagen och när jag stack iväg var det klarblå himmel. Tänkte det får gå som det gå hade med mig de andra skidorna som reserv. Dom sitter det tejp på och det ska ju funka i nästa alla förhållanden.
 
Eftersom jag fortfarande inte varit uppe i maxpuls på träning, så var planen att bara åka dit och köra väldigt sakta och mest försöka se till att få fäste uppför.
Men när jag var där och åkte fick jag syn på "Gubben" i Nybro ski. Så åkte ett par varv med honom. Vi är ganska jämna, men han är lite starkare än mig i stakningen, så blev lite väl snabbt prattempo för min del.
Men om det är kul att åka om kring annars så är det jättekul att åka prata med någon. Man tänker inte på att man träna eller att det är jobbigt.
Många som är äldre än han men jag och Lasse brukar alltid prata med honom och han är alltid så glad, tyvärr vet vi inte vad han heter (skäms lite och ber om ursäkt). Vi brukar alltid säga till varandra när vi träffat han "han gubben var och åkte" och då vet vi båda vem vi menar.

Här är han min skidkamrat. En av eldsjälarna som hjälper patrik att dra fram spåren till oss, Tack för det!
 
Hur gick det då med åkningen min misslyckade vallning blev ganska okej, lite bakhalt, men tror det mest beror på min bristande teknik.
Formen då, tja skulle nog säga att det inte finns någon form :(
Har nog inte känt mig så här otränad på länge. Skidåkarmusklerna har typ skrumtnat ihop. Orkar inte alls staka omkring som jag hoppats kunna göra i vinter. Just nu känns det som att all rullskidåkning i somras och höstas var helt onödan.
 
En anledning till att jag var osugen att ge mig av till Svartbäcksmåla var att jag skulle bli så sugen på att tävla.
Medan jag var och körde försökte jag istället övertala mig att här kommer det bli kaos med 400 åkare och det kommer vara folk överallt och spåren kommer bli slitena och dåliga och det kommer vara problem att köra om samtidigt som det kommer folk som ska köra om en.
Denna taktik funkade hyffsat och är inte jätteledsen att jag inte ska tävla imorgon.
Satsar på nästa helg i Nässjö istället!
 
Skidor och snö :)
 
Nice med sol
 
 
På tala om något helt annat imorgon drar Madesjö ner till Malmö för att spela kval i Futsal-SM.
Vinnaren denna gången går till slutspelet i Falun.
Lycka till Brudar!!
Detta ska ni ha
Bussen ner delas med U-laget som också spelar i Malmö. Tror det är deras F-17 lag som också ska spela SM kval. Lycka till Ni med!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej